Pages

Friday 18 April 2014

Elianto Product Review

Assalamualaikum

Hi guys, Thanks sebab sudi menjengah blog Ain. Hari ni ain tetiba na share dengan girls kat luar sana tu tentang produk foundation yang ain pakai dari dulu sampai sekarang. Ain jenis kulit kering sangat-sangat, jadi na mencari yang sesuai dengan kulit kering bagi tak bercapuk-capuk tu susah sangat-sangat. Tapi banyak je tricks dan tips na bagi kulit cantik selepas bermakeup event anda jenis yang kulit kering macam ain ni ha.

1) Elianto BB cream


BB Cream boleh bertindak sebagai makeup base, foundation, moisturizer dan sun protection SPF 25.

Cream ni ada dua, warna hijau tu untuk Oil Control, melembab dan memutih, sesuai untuk yang muka berminyak. Warna coklat untuk memutih, melembab, firming dan anti aging. Sesuai untuk semua peringkat umur. Tapi pilih ekut korangnya keserasian kulit la. Untuk kulit kering sesuai amik warna coklat.

Good point: Produk ini bagi full coverage
Bad point: Agak heavy dan tak sesuai untuk penggunaan yang lama sebab akan rasa melekit, berminyak dan sangat heavy kt muka.

2) Elianto BB cream Hydra Rich


Elianto Hydra Rich ni diformulasikan dengan bahan-bahan organik yang dapat menenangkan kulit anda, menyingkirkan lebihan minyak dan mengurangkan cela pada wajah anda. Ia juga ada sun protection SPF 35 PA+++.

Ain da pakai krim ni dekat 2 tahun, mudah nak apply pada muka, ain pakai ni sebagai base, caranya apply BB cream Hydra Rich kemudian dap dengan bedak compact. Bila anda sapu pada muka, anda akan rasa lebihan air pada krim tersebut. Memang puashati sangat! texture nya yang ringan, tidak berminyak sebab formulanya yang dapat mengawal sebum dari mengeluarkan lebihan minyak, dan penggunaan yang tahan lama (lebih dari 12jam pun makeup still cun!).

Rekomen : Kulit kering dan kombinasi


 Nantikan lagi product review seterusnya dari Ain....To Be Continue.....

No comments:

Post a Comment